Direktlänk till inlägg 7 januari 2010
Bilfabriken Saabs jakt på en ny ägare sedan General Motors gett upp har blivit till en följetong i medierna. Den ena smått obskyra och av detta slags produktion oerfarna ägarkonstellationen efter den andra presenteras till både allmänheten och förmodligen de Saab-anställdas förvåning.
Facket, företagsledningen, kommunen, näringsdepartementet, den politiska oppositionen, näringslivsjournalister, ekonomidebattörer, bilbranschanalytiker – alla verkar de hoppas på att någon ny jultomtekapitalist skall vara villig och träda fram och rädda denna svenska industriklenod.
Det finns emellertid i denna diskussion en part som på ett mycket märkligt sätt verkar vara helt borta ur diskussionen – nämligen de anställda på Saab.
Inse att SAAB,s marknad är död. Finito. Slut. Använd kunskaperna till att utveckla tekniken, miljösatsningar, energibesparande osv. Låt japanerna tillverka prisvärda, numera sära bilar. SAAB-personalens kunskaper behövs, i ett annat sammanhang!
Han undviker sanningen. Dvs att ECB redan nu trycker pengar i historisk skala. ECBs balansräkning har formligen EXPLODERAT det senaste året och något slut är inte annonserat.Det är enbart propagande riktat mot Tysklands medborgare, att ECB inte tryck...
Förr så söp murarna (inte alla men många) varje lördag när dom fått sin lön, och det hände att dom hade slut på lönen när dom kom hem vilket fick till följd att många av murarnas fruar kom till bygget i god tid och plockade av sina män det mesta av d...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
|||||||
4 |
5 |
6 |
7 | 8 |
9 |
10 |
|||
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
|||
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
|||
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|||
|